All I need - del 13

- It sucks to know that you can't see your best friend anymore, and know that someone has her number.
Niall bröt tystnaden och tittade på mig med förtvivlade ögon. De var blanka och han såg ut att kunna börja gråta närsomhelst.
Jag lutade mig mot honom och drog in honom i en varm kram. Han borrade ner sin haka i min axel och jag hörde ett svagt snyftande.
- Are you crying, Niall ?
Frågade jag tyst och han harklade sig och drog sig ur kramen.
- Uhm, no.
Sa han generat och jag log halvt.
- You're so cute.
Sa jag och placerade mina läppar mot hans. Han besvarade snabbt kyssen och lade sina armar runt mig.
___________________________________________________________________________________________
 
 
Nialls perspektiv.

Mina armar formades snabbt efter Jessies kropp och jag kände hur hon slappnade av. Jag drog handen över hennes mjuka, chokladbruna lockar. Jag avslutade sakta kyssen och drog mig ifrån henne. Min blick riktades ner på det mörka trägolvet. Jag kände en mjuk hand försiktigt läggas under min haka och med en långsam rörelse uppåt tittade jag in i ett par mörkgröna ögon.
Niall, are you okay ?
Hon höll kvar sin hand under min haka för att hålla kvar vår ögonkontakt. Kanske för att hon förstod att det var vad jag ville göra minst nu. Jag suckade och försökte komma på en bra lögn. Bara för den här gången. Jag formulerade meningar i mitt huvud men igenting lät bra. Jag suckade tröttsamt och tittade rakt in i hennes ögon.
- No. No, i'm not. I feel awful, it was the first time in so many years that i met Anne. And now I wont meet her again.
Jag kämpade med att hålla inne tårarna. Jag var en man och män gråter inte. Men vem fan kunde jag lura ? Jag drog hastigt Jessie in till mig och andades in hennes doft. En blandning av kanel och hallon nådde min näsa och jag drog in luft genom den och andades ut genom munnen.
Everything feels awful, Jessie. Everything is just horrible ..
Hon sa inget men gav ifrån sig små söta ljud när hon andades. Jag lyssnade noga på hennes andetag och på något sett fick det mig att må bättre. En aning hopp om att jag skulle se Anne igen. Ett ljudligt brak hördes och vi båda ryckte till. Jag visste inte vad det var. Det enda jag visste var att det kom ifrån ytterdörren. Tunga fotsteg som kom närmare och ansträngda andetag blev mer hörbara. Jessie tryckte sig emot mig och jag drog med henne uppför trappan. Uppe mötte vi förskräckta Zayn, Liam och Harry i endast underkläder. Det var dock ingenting jag brydde mig om nu. Jag tog några steg åt vänster och tanken slog mig. Vart var Louis ? Har han inte vaknat av den högljudda smällen eller sitter han inne på sitt rum ? Är han inte ens hemma ? Allt kom emot mig på samma gång och svävade runt i mitt huvud och jag fick mer och mer panik. Jag kollade mig skräckslaget omkring men kunde inte få syn på honom någonstans. En dörr öppnades och stängdes snabbt. Fotsteg kom närmare på nedervåningen och jag tog ett hårt grepp om Jessies hand och gick mot Louis rum med de andra i släptåg. Jag öppnade ljudlöst dörren och skummade snabbt igenom rummet. Min blick fastnade på hans nattduksbord och jag gick fort fram dit. Jag kollade hastigt bakåt och såg Liam stänga dörren försiktigt efter sig. Han vred om låset och gick fram till mig. Han tittade noga på saken som fångat min blick och backade sedan undan. Jag drog fingret över den. Det var en fotoram med ett foto på Louis och Eleanor inuti. Men saken var att glaset var krossat.
Does anyone know what happened ?
Sa Liam med en viskning. Alla skakade på huvudet, förutom Harry. Han vände ner blicken i golvet, som om golvet skulle vara intressant.
Harry, what did you do ?
Suckade jag och han satte sig försiktigt på Louis säng. Han satte ansiktet i händerna.
- Well I uhm, kinda .. Kissed Eleanor. And .. Uhm, Louis kinda saw it.
Ingen sa något men chockade pustar här och där kom fram. 
Det var då jag förstod det. Louis var här, och han var inte glad.
____________________________________________________________________________________________
 
ooooohh, draamaaaa ... :DDD
förlåt för jag inte laddat upp på länge, men jag har varit upptagen. 
det är ju faktiskt sommarlov, och förlåt för kort kapitel, ush jag vet. D:
ciiiiaaaaoo och hoppas ni gillar det, jag kommer nog inte fortsätta så länge till på den här fanficen.
MEN, det kommer en ny, och den kommer bli mycket bättre :) xx
 
 


Kommentarer
Ella

Såååååå nu har jag läst! Fast varför måste du sluta sådär!? GE MIG MER KVINNA! xx

2012-08-06 @ 11:33:28
URL: http://whymefanfic.blogg.se/
nadja

om du tar väck denna novellen så kommer jag dö!!! jag älskar den och den får mig alltid att gråta och att skratta. snälla ta inte väck den!<33

Svar: du förstår inte hur glad jag blir över kommentarer som denna, tacktacktack du är guldvärd ! ♥
sofia ~

2012-08-06 @ 20:04:35
URL: http://foreveryoung1d.devote.se
Hanna :)

as bra :) mer drama :)

2012-08-06 @ 20:40:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0