All I need - 18

- Borrow my phone and call her.
 
Jag log tacksamt och tog emot hans mobil när han gav den till mig.
 
- What's your password ?

Han rodnade lätt och tittade ner i marken.
 
- Banana.
 
Jag skrattade och slog in lösenordet.
 
- Thanks man.
- No problem.
____________________________________________________________________________________________
 

Lättad av att jag fick låna Zayns telefon gick jag ut ur hans rum. Med lätta knapptryckningar letade jag snbbt upp Annes namn på kontaktlistan och tryckte snabbt på '' Ring upp '' knappen.
Tre toner gick innan jag kom fram.
 
Hi Zayn !

Hon lät full av energi och sprudlande glad. Precis som hur jag kom ihåg henne ifrån Mullingar. 
Tanken fick mig att le. Det var konstigt hur denna tjej kunde få mig att le hur snabbt som helst. Mina tankar avbröts när ett högt harklande uppenbarade sig i telefonluren.
 
Oh, sorry. But i'm not Zayn.

Sa jag försiktigt och väntade spänt på hennes svar och hoppades starkt på att hon inte skulle lägga på.
 
Niall ?

Stammade hon fram och jag nickade men kom hastigt på att hon inte kunde se mig.
 
Yeah, it's me.
 
Jag hörde hur hon suckade tungt.
 
I'm sorry Niall, but I don't want to talk to you. You're making this alot harder than it should be.
 
Jag funderade på ett bra svar ett tag medans jag pillade stressat på resårbandet i mina mjukisbyxor.
 
Making what harder ?

Sa jag till slut och slängde mig ner i soffan med en hård duns.
 
This whole thing ! It's just messed up. I've been in love with you since the first time we met, and now when I finally take the chance to tell you you say that you have a girlfriend ! Don't you understand how hard this is for me ?
 
Hennes röst spräcktes på slutet och jag var säker på att hon börjat gråta. Sekunden efter började telefonen tuta som en signal för att hon lagt på. Om det inte hade varit Zayns telefon hade nu varit stunden för mobilen att flyga fritt in i väggen.
Jag fick en tjej att gråta, denna tjej var då min bästa vän, min bästa vän var olyckligt kär i mig.
Kunde något ens bli sämre ?
_________________________________________________________________________________________
 
Förlåt för äckligt kort kapitel + bildlöst igen :(
FÖÖÖÖRLÅT 
 
 


Kommentarer
Hanna :)

as bra :) äntligen . men jag förstår om man inte har tid att uppdatera varje dag :)
åhh den näst sista meningen lät så romantisk. "Jag fick en tjej att gråta, denna tjej var då min bästa vän, min bästa vän var olyckligt kär i mig." <3

2012-09-10 @ 19:14:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0