All I need - 19

- Niall ?

Stammade hon fram och jag nickade men kom hastigt på att hon inte kunde se mig.
 
- Yeah, it's me.
 
Jag hörde hur hon suckade tungt.
 
- I'm sorry Niall, but I don't want to talk to you. You're making this alot harder than it should be.
 
Jag funderade på ett bra svar ett tag medans jag pillade stressat på resårbandet i mina mjukisbyxor.
 
- Making what harder ?

Sa jag till slut och slängde mig ner i soffan med en hård duns.
 
- This whole thing ! It's just messed up. I've been in love with you since the first time we met, and now when I finally take the chance to tell you you say that you have a girlfriend ! Don't you understand how hard this is for me ?
 
Hennes röst spräcktes på slutet och jag var säker på att hon börjat gråta. Sekunden efter började telefonen tuta som en signal för att hon lagt på. Om det inte hade varit Zayns telefon hade nu varit stunden för mobilen att flyga fritt in i väggen.
Jag fick en tjej att gråta, denna tjej var då min bästa vän, min bästa vän var olyckligt kär i mig.
Kunde något ens bli sämre ?
__________________________________________________________________________________________
 
Nialls perspektiv.
 

De senaste dagarna hade jag varit fullt upptagen med att försöka prata med Anne igen.
Resultatet var inte så lyckat som jag hoppades. Jag hade ringt närmare 150 gånger och hon hade inte svarat en endaste gång. 
Killarna hade sagt till mig flera gånger att bara gå vidare, men så envis som jag är så skulle jag verkligen inte ge upp nu.
 
Med tunga steg släpade jag mig själv uppför trappan och sedan vidare in på mitt och Jessies sovrum.
Jag och Jessie hade knappt pratat de senaste dagarna.
Jag hade inte hunnit tänka på det för att jag varit så upptagen med att få tag på Anne.

Jag slängde mig på sängen med en duns som snabbt tonade ut i tystanden i rummet. Något hårt träffade mig i ryggen och jag hoppade upp från sängen med ett ryck.
Jag gned varsamt min ömma rygg med ena handen medans jag lyfte madrassen med den andra. 
En bok klädd i ljust rosa papper tonade fram sig och jag greppade tag i den och drog ut den från madrassen.
Försiktigt öppnade jag den och ord skrivna med olika färgade pennor dansade över den slitna sidan ur boken.
Efter en närmare titt slog det mig att det var Jessies dagbok. Tveksamt vände jag blad.
Detta kändes så fel men jag kunde inte hejda min nyfikenhet.
Nästa sida var prydd med rosa färg på pennan. Hjärtan var ritade över hela uppslaget. Jag log för mig själv efter första meningen. 
 
''Dear diary.
Today is a very good day. Oh my god, I sound like a teacher or something!
Haha, well. Today actually was a very good day! Or to be honest, it was amazing!
Niall is the best boyfriend ever! It's just all the things he do that makes me incredibly happy.
I feel so good when i'm near him and all his kisses makes me smile like an idiot for the rest of the day.
Oh, now he's screaming to me from downstairs, haha.
He says it's foodtime, gosh! I'm starving!
Bye, Jessie.''
 

Jag skrattade och bläddrade till den senaste sidan hon skrivit. Denna gång var den skriven med svart färg på pennan. Mitt léende försvann direkt efter första meningen hon skrivit.
 
''Niall can go and screw himself! He never even cares about me anymore.
I don't blame it on Anne, it was Niall who decided to call her up again and make everything more difficult for her. Can't he just understand that she can't handle to see him anymore, it's actually hard.
I've been there. And it's NOT just a piece of cake to move on, absolutely not.''
 

Och jag antar att det var det som fick mig att inse vad jag egentligen gjort.
Jag hade helt glömt bort Jessie och helt enkelt knuffat ut henne ur mitt liv.
 
Jessies perspektiv.
 

Efter en lång pratstund med Liam över en kopp te sprang jag uppför trappan och in i mitt och Nialls sovrum. Niall satt lutad mot sängen på golvet med min dagbok i sina händer. Jag knöt nävarna och borrade in naglarna i handflatan.
 
- What the hell are you doing?

Sa jag medans jag försökte sänka min röst till en normal samtalston.
 
- Jessie.. It's not what it looks like. 
 
Sa han bedjande men jag skakade besviket på huvudet.
 
What is it then? Because in my opinion it looks like you're reading my diary.

Jag gick fram och ryckte den ur händerna på honom och han tittade sorgset på mig med sin mun halvt öppen.
 
 - Are you just going to sit there and look all upset and stuff?

Sa jag kaxigt även fast det värkte längst in i mitt hjärta att se honom så upprörd. Men jag skulle inte ge mig nu.
Han läste min dagbok, mina djupaste tankar. Det var han som skulle ge sig!
 
I didn't mean it.

Sa han ynkligt och jag satte armarna i kors över bröstet. Var det allt?
Han hade inte pratat med mig på flera dagar och nu läst min dagbok, och allt jag fick var ett ynkligt litet 'det var inte meningen'.
Jag behövde mer än det, en kärleksförklaring kanske, en kyss eller ett ynka litet förlåt?
 
-You're unbelieveable!

Skrek jag i hans ansikte och han ryggade förskräckt tillbaka.

Tårarna var inte långt borta nu och jag tror Niall såg det. Han ställde sig tveksamt upp och drog in mig i en kram. Jag slappnade av en aning i hans grepp men hur mycket jag än ville möta hans läppar i en kyss och höra honom säga att allt skulle bli bra igen, så kunde jag inte.
Han sårade mig rejält och jag kunde inte låtsas som om inget hänt och bara gå vidare.
Detta fick inte hända igen.
Jag pressade mina handflator mot hans bröstkorg och knuffade honom ifrån mig. 
 
-Don't touch me!

Skrek jag och han ryggade ännu en gång tillbaka.
 
What do you mean?

Sa han upprört och jag tryckte fingertopparna in i hårbotten.
 
- We never talk anymore, and what the hell is the point of being in a relationship if you don't talk to eachother?

Hans ansiktsutryck sänktes rejält och det var som om hans mungipor åkte rutchkana nerför hans ansikte, för de var helt plötsligt i botten.
 
Jessie.. Don't say that, we can handle this. Right?
 
Ett hoppfullt utryck uppenbarade sig i hans ansikte och jag sänkte blicken.
 
No we can't, Niall. And I think the only right thing now is that we break up.
 
Jag väntade på en reaktion men han bara stod där utan några känslor alls. Han vände tvärt på sig och gick rakt ut genom dörren.
 
- Fine!

Skrek han innan han slängde igen dörren och lämnade mig där. 
Ensam.
___________________________________________________________________________________________
 
HEJSAN ALLIHOOOPA,DET VAR LÄNGESEN!
 
Haha,nejmen.
Förlåt att det tagit sådan tid, jag har haft dåligt med tid och har därmed inte hunnit uppdatera, förlåt..:(
Menmen, hoppas ni gillar detta kapitel!


Kommentarer
Ida

MMMMEEERRR

2012-09-30 @ 22:17:43
Hanna :)

Såååå himla bra :) <3 meeeer . Love it <3
Drama ! <3

2012-10-02 @ 20:38:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0