All I need - del 15

Jag tog upp den krossade tavelramen på Louis och Eleanor som stått i hans rum i flera månader. Jag kommer ihåg hur lyckliga de var när bilden togs. Jag ? Jag var avundsjuk.
Jag hade varit förälskad i Eleanor sedan första dagen jag presenterade henne för Louis.
Nu efteråt så fattade jag inte varför jag presenterade dem för varandra. Jag kunde behållt henne för mig själv och vara den personen som var så lycklig med hene på fotot. Fotot jag krossade.
____________________________________________________________________________________________
 

Louis perspektiv. 
 
Jag lät armarna hänga fritt längs med mina sidor medans jag tog skakiga steg mot trappan. 
 
Where is that boy ..
 
Mumlade jag för mig själv. Jag knöt nävarna och skrattade åt smärtan av mina naglar som borrade in sig i handflatan. Den smärtan var ingenting mot för vad Harry ska få känna. Jag styrde mina steg uppåt i trappan.
Jag kom upp i den korta korridoren där våra rum låg. Jag öppnade varje dörr för att mötas av tomma utrymmen. Till sist kom jag fram till mitt eget rum och ryckte hårt i det guldfärgade handtaget. Låst.
Jag suckade kraftigt och drog mina händer genom mitt tjocka hår. 
 
Open the freaking door !
 
Inget svar.
 
- Just open !

Skrek jag ännu högre.
Lätta fotsteg hördes och låset vreds om. Där stod Jessie framför mig.
 
Hi there Louis.

Sa hon i ett försök av att låta glad men en nervös ton hördes djupt in i hennes röst. Det syntes på hennes ögon.
Jag blev svagare för en sekund men blev snabbt fylld av hat igen när jag såg Harry sitta på min säng. Han hade mitt och Eleanors foto i händerna och tittade, eller snarare stirrade på det.
 
Harry.

Sa jag tomt och såg hans kropp frysa till.
 
- Louis, I can explain ..

Försökte han  men jag avbröt honom kvickt.
 
- I don't want to hear your stupid explanations. You kissed my freaking girlfriend !

Han suckade ledset och nickade sakta.
 
- Yes, yes I did .. And i'm sorry Lou. But whatever you do, I just want to say that it was my fault, not El's. So please, don't blame her.

Hans blick riktades ner mot golvet och han snyftade lätt. Att han var ledsen för det här gjorde mig illamående.
Han kysste min flickvän och nu sitter han och gråter för det. Jag gick med långsamma steg fram till honom. 
Jag hade isolerat allt annat, killarnas skrik på att jag ska sluta, Jessies snyftningar och de som försökte stoppa mig. Inget kunde stoppa mig nu. Harry höll hårt i fotot på mig och Eleanor. Glaset var krossat och det var då jag förstod det. Harry ville inte att jag och Eleanor skulle dejta. Han var förälskad i henne. I min flickvän. Jag hånflinade och höjde min arm över huvudet. Desperata skrik hördes bakom min rygg och snabba fotsteg närmade sig. Men det var försent. För innan de hann reagera hade jag placerat ett hårt slag på Harrys näsa.
 
___________________________________________________________________________________________
 
förlåååt för ett bildlöst kapitel, menmen det är bättre än inget kapitel alls hoppas jag ;)
 
hoppas ni gillar det och kommentera gärna, det får mig på så bra humör och jag känner att skrivlusten ökar !
ciaaaaaaao xx :D
 
 
 
 
 


Kommentarer
Cissi

Så jävla bra :D

2012-08-19 @ 10:09:22
Lisa

MEEEEER :D

2012-08-19 @ 16:20:22
Hanna :)

ååååååå så himla bra ! :) meeeer det är så spännande nu . hihi :)

2012-08-19 @ 18:59:37
Jen

Gryymt jue. MER :D

2012-08-20 @ 08:19:58
lejla :)

ASGRYm, meeer :D

2012-08-22 @ 17:02:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0